• Categories
  • Ekonomiczno-prawne aspekty stosowania..

No goods
36.13
Enter your email
Reviews
Shipping within Right away
Shipping price The Lack Of
The Availability Of 0 opak
EAN 9788382061420
Leave your phone
Stosowanie oznaczeń wprowadzających w błąd polega na wdzieraniu się w cudzy, ugruntowany już krąg klientów, przy wykorzystaniu renomy wypracowanej przez innego przedsiębiorcę. Z przeprowadzonych badań wynika, że stosowanie oznaczeń wprowadzających w błąd przez nieuczciwych konkurentów staje się korzystnym sposobem na wypracowanie nienależnego zysku.
Na podstawie analizy danych z lat 20062016 uzyskanych z sądów okręgowych w Polsce oraz szczegółowych badań aktowych, na wybranych przykładach, wskazano opłacalność stosowania czynu nieuczciwej konkurencji (jakim jest stosowanie oznaczeń wprowadzających w błąd), a także mankamenty postępowań sądowych czy też wydawanie różnych orzeczeń dla tych samych stanów faktycznych. Z danych udostępnionych przez sądy okręgowe w Polsce wyłania się rzeczywisty obraz przestrzegania prawa konkurencji. Analiza badanego zjawiska wskazuje na to, że przedsiębiorcy, których oznaczenia, a w szczególności znak towarowy, firma lub jej część, zostały bezprawnie wykorzystane na rynku przez innego przedsiębiorcę w celu promowania własnych produktów, znajdują się w znacznie gorszej sytuacji niż naruszyciel.
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor Paulina Nogal-Meger
Rok wydania 2021
Oprawa karton
Stron 270
There is currently no comments or ratings for this product.
The Signature Of The
Email
Ask a question