Opóźniony rozwój mowy 5
Opóźniony rozwój mowy 5. Pierwsze słowa: czynności
Opóźniony rozwój mowy 5 to ostatnia część serii PUS-ów opracowanych głównie z myślą o dzieciach, którym nauka mówienia sprawia problemy i którym z trudem przychodzi wypowiedzenie pierwszych słów.
Piąta część serii do orm
poświęcona jest czasownikom. Znajdujące się w niej ćwiczenia pomagają opanować i zapamiętać kilkanaście najczęściej używanych czasowników. Dzięki temu dzieci, które zapoznały się już z materiałem wyrazowym znajdującym się w częściach od 1 do 4, będą w stanie budować proste zdania. To z kolei znacząco pomoże im w rozwijaniu własnych umiejętności komunikacyjnych.
Seria PUS do opóźnionego rozwoju mowy
obejmuje książeczki zawierające słownictwo z następujących, bliskich dzieciom, zakresów tematycznych:
osoby, rodzina część 1
zwierzęta część 2
zabawki część 3
jedzenie część 4
czynności część 5
Opóźniony rozwój mowy 5
Najważniejszym założeniem tej serii jest umożliwienie dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy nabywania i utrwalania nowych słów, znanych im z codziennego życia. Zawarte w książeczkach polecenia sformułowano w taki sposób, aby prowokować dzieci do odpowiedzi i reakcji werbalnej.
Zadania opierają się na prostych, jedno- i dwusylabowych słowach. Zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, by następnie przejść do budowy krótkich, prostych zdań.
PUS-y do orm
Z całą pewnością warto dysponować całą serią książeczek, ponieważ w kolejnych częściach znajdują się słowa i przykłady zdań wprowadzone w częściach poprzednich. Dzięki temu dzieci mogą wielokrotnie powtarzać i utrwalać nabyte słownictwo, jak również uczyć się ich użycia w nowych kontekstach.
Wszystko to odbywa się w formie dobrej, mocno angażującej dzieci, jak również kształtującej ich samodzielność zabawy opartej na systemie PUS.
Do jakich dzieci skierowane są książeczki do orm
Nie ma ani dolnej, ani górnej granicy wieku dziecka, które może korzystać z książeczek do orm. Stawiamy przede wszystkim na indywidualne możliwości każdego dziecka. Poszczególne ćwiczenia skonstruowano w taki sposób, aby były one interesujące i wspierały rozwój wszystkich dzieci, także tych w normie rozwojowej. Książeczki mogą więc posłużyć również do:
wczesnej nauki czytania,
wzbogacania słownictwa, jak również rozwijania zainteresowań czytelniczych,
doskonalenia koncentracji uwagi,
rozwijania logicznego myślenia,
kształtowania samodzielności i umiejętności samokontroli poprawności wykonanych zadań.
Gdzie można korzystać z serii PUS do orm
Po książeczki te mogą sięgać:
logopedzi,
terapeuci,
pedagodzy,
nauczyciele.
Oczywiście, polecamy je także uwadze rodziców, którzy poprzez dodatkowe zajęcia realizowane w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii oóźnionego rozwoju mowy, jak również w nabywaniu i doskonaleniu umiejętności werbalnego komunikowania się.
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys