-
-
Koszyk jest pustySuma 0
- Kategorie
-
Informatyka SP 5 Teraz bajty Podr. w.2021 MIGRA
Symbol:
9788395355158
20.57
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24-48 h od zakupu |
Cena przesyłki | 9.99 |
Dostępność | 29 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 9788395355158 |
Zamówienia telefoniczne: 501-031-535
Zostaw telefon |
Nowe wydanie
Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa V z 2018 roku (nr dopuszczenia 806/2/2018). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła nowe wersje oprogramowania (m.in. Scratch 3.0), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty oraz aktualizując treści do najnowszych wersji sytemu Windows.
Nauka zgodna z podstawą programową
Jednym z celów podstawy programowej jest rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, dlatego w serii Teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.
Na przykład:
Chcielibyśmy, aby drzwi domku otwierały się i zamykały (po wejściu Baltiego) płynnie, jak na filmie. W jaki sposób wykonać w programie Baltie animację otwierania i zamykania drzwi?
lub
Narysowaliśmy pana Kleksa w programie Paint i zapisaliśmy rysunek w pliku. Chcemy umieścić ten rysunek w tekście opisującym postać pana Kleksa. W jaki sposób wstawić do tekstu obraz zapisany w pliku?
Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać.
Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, również podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak edytor grafiki czy edytor tekstu. Dlatego w podręczniku do klasy V z serii Teraz bajty znajdą Państwo kontynuację nauki metod tworzenia rysunków i tekstów komputerowych.
W klasie V uczeń zdobywa podstawową wiedzę na temat budowy i działania komputera. Materiał podany jest w przystępny sposób trudniejsze treści zobrazowano rysunkami/schematami.
Aby uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami, m.in.: kopiowania, usuwania, archiwizowania.
W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości uczeń powinien posiadać umiejętność komunikowania się z wykorzystaniem Internetu oraz być świadomy zagrożeń wynikających z takich form komunikacji.
Programowanie w klasach IV-VI
Zgodnie z podstawą programową uczeń tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych. Dlatego w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie (m.in. wczytują scenę do programu) i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i wykorzystywaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe, a w klasach V i VI również zmienne.
W klasie V zmienne służą do zliczania punktów w grze, a w klasie VI do programowania algorytmu obliczania średniej arytmetycznej. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych.
Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa V z 2018 roku (nr dopuszczenia 806/2/2018). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła nowe wersje oprogramowania (m.in. Scratch 3.0), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty oraz aktualizując treści do najnowszych wersji sytemu Windows.
Nauka zgodna z podstawą programową
Jednym z celów podstawy programowej jest rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, dlatego w serii Teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.
Na przykład:
Chcielibyśmy, aby drzwi domku otwierały się i zamykały (po wejściu Baltiego) płynnie, jak na filmie. W jaki sposób wykonać w programie Baltie animację otwierania i zamykania drzwi?
lub
Narysowaliśmy pana Kleksa w programie Paint i zapisaliśmy rysunek w pliku. Chcemy umieścić ten rysunek w tekście opisującym postać pana Kleksa. W jaki sposób wstawić do tekstu obraz zapisany w pliku?
Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać.
Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, również podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak edytor grafiki czy edytor tekstu. Dlatego w podręczniku do klasy V z serii Teraz bajty znajdą Państwo kontynuację nauki metod tworzenia rysunków i tekstów komputerowych.
W klasie V uczeń zdobywa podstawową wiedzę na temat budowy i działania komputera. Materiał podany jest w przystępny sposób trudniejsze treści zobrazowano rysunkami/schematami.
Aby uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami, m.in.: kopiowania, usuwania, archiwizowania.
W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości uczeń powinien posiadać umiejętność komunikowania się z wykorzystaniem Internetu oraz być świadomy zagrożeń wynikających z takich form komunikacji.
Programowanie w klasach IV-VI
Zgodnie z podstawą programową uczeń tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych. Dlatego w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie (m.in. wczytują scenę do programu) i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i wykorzystywaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe, a w klasach V i VI również zmienne.
W klasie V zmienne służą do zliczania punktów w grze, a w klasie VI do programowania algorytmu obliczania średniej arytmetycznej. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych.
Wydawnictwo | Migra |
Autor | Grażyna Koba |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | broszurowa |
Stron | 128 |
Format | 236x165 cm |
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.