• Kategorie
  • Modelowanie pojęć matematycznych

26.00
szt. Do przechowalni
Opinie
Wysyłka w ciągu 24-48 h od zakupu
Cena przesyłki 9.99
Odbiór osobisty Kraków ul. Ofiar Dąbia 4 0
Odbiór osobisty Kraków ul. Ofiar Dąbia 4 0
Paczkomaty 24/7 9.99
Kurier DPD 14
Paczkomaty 24/7 (POBRANIE) 15
Kurier DHL 18
Kurier DPD (POBRANIE) 18.99
Kurier DHL (POBRANIE) 21
Dostępność 4 szt.
EAN 9788378659402

Zamówienia telefoniczne: 501-031-535

Zostaw telefon
W książce znajdują się opisy, w jaki sposób można wprowadzać i kształtować niektóre matematyczne pojęcia, w jaki sposób "robi się" to w szkole (pokazujemy fragmenty szkolnych podręczników) i jak wyglądają formalne matematyczne definicje tych pojęć. Odwołujemy się do podstawy programowej matematyki, czyli bardzo ważnego dokumentu, określającego jakich zagadnień z matematyki powinno się uczyć w szkole.
Książka powstała na podstawie materiałów do wykładów Modelowanie wybranych pojęć matematycznych prowadzonych w latach 2011-2016 dla studentów sekcji nauczycielskiej w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. Przed niektórymi wykładami pytano studentów (w formie ankiety), co wiedzą np. o liczbach rzeczywistych, o pojęciu pola figury płaskiej, o funkcjach ciągłych; wyniki tych ankiet są niepokojące - wiedza przyszłych nauczycieli matematyki na temat istoty pojęć, które będą wprowadzać w szkole jest płytka (niektóre odpowiedzi studentów przytaczam). Można zapytać, czy taka głębsza wiedza jest im potrzebna? Podobne, raczej retoryczne pytanie, można zadać przyszłym lekarzom. Po co lekarzowi podstawowej opieki medycznej wiedza na temat komórki, genów itp. Uważamy jednak, że fundamentalna wiedza jest jednak niezbędna, zwłaszcza przyszłym nauczycielom matematyki; na ogół nie tworzą oni matematyki, ale, omawiając, kształtując pojęcie matematyczne w szkole warto sięgać do jego matematycznych podstaw.
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor Piotr Zarzycki
Rok wydania 2019
Oprawa broszurowa
Stron 176
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie