-
-
Koszyk jest pustySuma 0
- Kategorie
-
Uważne uczenie się. Zredukuj styres i zwiększ...
Symbol:
Wpisz swój e-mail |
Opinie | |
Cena przesyłki | 9.99 |
Dostępność | 0 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 9788393858453 |
Zostaw telefon |
Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji
uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu,
prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach
nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę książkę kończy dwanaście
ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa
efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny
i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.
Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić i skoncentrować się na tym, co najważniejsze we
współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to,
poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym
zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania.
Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji,
a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacji
i rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał,
zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność
kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas
przeznaczony na naukę.
Autorzy książki dr Craig Hassed i dr Richard Chambers są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności.
Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkim
czasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykę
w prowadzeniu szkoleń zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów z zakresu uważności i jej
zastosowania w środowiskach edukacyjnych.
Koncepcja uważności jest rozwijana od blisko 40 lat, a jej prekursorem jest Jon Kabat-Zinn, który wykorzystywał
medytację uważności w leczeniu pacjentów z chronicznym bólem.
Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą:
wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym;
poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości,
które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne;
rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe,
sztywne przekonania i nawyki;
uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu,
prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach
nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę książkę kończy dwanaście
ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa
efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny
i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.
Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić i skoncentrować się na tym, co najważniejsze we
współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to,
poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym
zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania.
Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji,
a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacji
i rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał,
zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność
kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas
przeznaczony na naukę.
Autorzy książki dr Craig Hassed i dr Richard Chambers są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności.
Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkim
czasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykę
w prowadzeniu szkoleń zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów z zakresu uważności i jej
zastosowania w środowiskach edukacyjnych.
Koncepcja uważności jest rozwijana od blisko 40 lat, a jej prekursorem jest Jon Kabat-Zinn, który wykorzystywał
medytację uważności w leczeniu pacjentów z chronicznym bólem.
Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą:
wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym;
poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości,
które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne;
rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe,
sztywne przekonania i nawyki;
Wydawnictwo | Studio Blok |
Autor | Craig Hassed, Richard Chambers |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | broszurowa |
Stron | 240 |
Format | 17x24 cm |
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.