
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom oraz kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze indywidualnym, narodowym i kulturowym co zachęca do czytania i przybliża omawiane treści.
Dodatkowe chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego oraz uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
Zróżnicowane ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z wykorzystaniem potrzebnych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na ciekawe omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych zebrane na końcu każdego rozdziału ułatwiają realizowanie zespołowych prac długoterminowych oraz kształtują samodzielność uczniów.
Niezbędne materiały w jednym podręczniku
Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały wyraźnie wyodrębnione na pomarańczowych polach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i funkcjonalna.
Zachęca do czytania, pisania i mówienia
Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie duży nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie różnych form wypowiedzi zarówno ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, różne typy rozprawki, reportaż, tradycyjny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Rozdziały w podręczniku:
1. Szukać odpowiedzi
2. Poszukiwać wzoru
3. Mieć czas na refleksję
4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu
5. Bronić ideałów i godności własnej
6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób
7. Znaleźć swoje miejsce
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys
Manufacturer details
ATENEUM M. KOGUT
ul. Półłanki 12C
30-740 Kraków
Poland
730260740
[email protected]