Kod rabatowy "EDUKAMP" - obniży wartość koszyka o 5%! Ranking pojazdów na akumulator — Sprawdź!
-
Język
-
Waluta: PLN
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
KATEGORIE
- Audi na akumulator
- Bentley na akumulator
- Bmw na akumulator
- Bugatti na akumulator
- Buggy na akumulator
- Chevrolet na akumulator
- Continental na akumulator
- Ferrari na akumulator
- Ford na akumulator
- Jaguar na akumulator
- Jeep na akumulator
- Lamborghini
- Land Rover na akumulator
- Lexus na akumulator
- Maserati na akumulator
- Mclaren na akumulator
- Mercedes na akumulator
- Mini na akumulator
- Mustang na akumulator
- Nissan na akumulator
- Pojazdy bez licencji
- Pojazdy z funkcją driftu
- Policyjne auta na akumulator
- Perfecta na akumulator
- Porsche na akumulator
- Rolls-Royce na akumulator
- Toyota na akumulator
- Volvo na akumulator
- VW na akumulator
- Auta elektryczne dla dzieci
- Samochody dla dzieci
-
POJAZDY NA AKUMULATOR
- Audi na akumulator
- Bentley na akumulator
- Bmw na akumulator
- Bugatti na akumulator
- Buggy na akumulator
- Chevrolet na akumulator
- Continental na akumulator
- Ferrari na akumulator
- Ford na akumulator
- Jaguar na akumulator
- Jeep na akumulator
- Lamborghini
- Land Rover na akumulator
- Lexus na akumulator
- Maserati na akumulator
- Mclaren na akumulator
- Mercedes na akumulator
- Mini na akumulator
- Mustang na akumulator
- Nissan na akumulator
- Pojazdy bez licencji
- Pojazdy z funkcją driftu
- Policyjne auta na akumulator
- Perfecta na akumulator
- Porsche na akumulator
- Rolls-Royce na akumulator
- Toyota na akumulator
- Volvo na akumulator
- VW na akumulator
- Auta elektryczne dla dzieci
- Samochody dla dzieci
- PUNKT ODBIORU - KRAKÓW
- KOSZTY DOSTAWY
- BLOG
- KONTAKT
- INSTRUKCJA PAROWANIA PILOTA Z AUTKIEM
-
-
KATEGORIE
- Audi na akumulator
- Bentley na akumulator
- Bmw na akumulator
- Bugatti na akumulator
- Buggy na akumulator
- Chevrolet na akumulator
- Continental na akumulator
- Ferrari na akumulator
- Ford na akumulator
- Jaguar na akumulator
- Jeep na akumulator
- Lamborghini
- Land Rover na akumulator
- Lexus na akumulator
- Maserati na akumulator
- Mclaren na akumulator
- Mercedes na akumulator
- Mini na akumulator
- Mustang na akumulator
- Nissan na akumulator
- Pojazdy bez licencji
- Pojazdy z funkcją driftu
- Policyjne auta na akumulator
- Perfecta na akumulator
- Porsche na akumulator
- Rolls-Royce na akumulator
- Toyota na akumulator
- Volvo na akumulator
- VW na akumulator
- Auta elektryczne dla dzieci
- Samochody dla dzieci
-
POJAZDY NA AKUMULATOR
- Audi na akumulator
- Bentley na akumulator
- Bmw na akumulator
- Bugatti na akumulator
- Buggy na akumulator
- Chevrolet na akumulator
- Continental na akumulator
- Ferrari na akumulator
- Ford na akumulator
- Jaguar na akumulator
- Jeep na akumulator
- Lamborghini
- Land Rover na akumulator
- Lexus na akumulator
- Maserati na akumulator
- Mclaren na akumulator
- Mercedes na akumulator
- Mini na akumulator
- Mustang na akumulator
- Nissan na akumulator
- Pojazdy bez licencji
- Pojazdy z funkcją driftu
- Policyjne auta na akumulator
- Perfecta na akumulator
- Porsche na akumulator
- Rolls-Royce na akumulator
- Toyota na akumulator
- Volvo na akumulator
- VW na akumulator
- Auta elektryczne dla dzieci
- Samochody dla dzieci
- PUNKT ODBIORU - KRAKÓW
- KOSZTY DOSTAWY
- BLOG
- KONTAKT
- INSTRUKCJA PAROWANIA PILOTA Z AUTKIEM
-
- Kategorie
-
Pociągi pancerne Wojska Polskiego 19181939
Symbol:
9788377807576
47.01
Opinie |
brak ocen
(Dodaj)
|
||||||||||||||||
Wysyłka w ciągu | 24-48 h od zakupu | ||||||||||||||||
Cena przesyłki |
9.99
|
||||||||||||||||
Dostępność | 12 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 9788377807576 |
Zamówienia telefoniczne: 501-031-535
Zostaw telefon |
- Opis
- Parametry
- Opinie i oceny (0)
- Zadaj pytanie
Badając historię wojskowości wnioskuje się, że wszystkie wynalazki komunikacyjne znajdują militarne zastosowanie. Tak też się stało z pociągiem. Gdy powstały pierwsze maszyny kolejowe, okazało się wkrótce, że opancerzone i uzbrojone stanowią najdoskonalszy środek ochrony ważnych strategicznie szlaków kolejowych. To wywołało konieczność wystawienia pociągu pancernego najstarszego komponentu broni pancernej.
Prezentowana monografia obejmuje historię pociągów pancernych Wojska Polskiego lat 1918-1939. Stanowiące trzon broni pancernej WP, maszyny pancerno-kolejowe w wojnach o granice II Rzeczpospolitej 1918-1921, chlubnie wpisały się w karty oręża polskiego. Podczas konfliktu z Zachodnio-Ukraińską Republiką Ludową operując między Przemyślem a Lwowem, kontrolowały i utrzymywały wąski pas dokoła torów kolejowych; jedyne połączenie stolicy Galicji z Polską. Rozgrywane na ogromnych obszarach wschodniej Europy zmagania zbrojne WP z Armią Czerwoną przyniosły zastosowanie maszyn pancerno-kolejowych, obu walczących stron, w niespotykanej w dziejach skali.
Dwudziestolecie międzywojenne objęło pociągi pancerne WP szeregiem przekształceń i ulepszeń. Zmiany organizacyjne, modernizacyjne i taktyczne dały pozytywne rezultaty, co uwidocznione zostało skutecznym udziałem maszyn w kampanii polsko-niemieckiej 1939 r. Około 100 walk z Wehrmachtem, w tym spektakularnych: Mokra, Wyry, Mnichów, Bzura, Mrozy, Modlin, Lwów, budowa improwizowanych pociągów opancerzonych, to krótki bilans tragicznego września 1939 r., kończącego niezwykłą i pełną chwały historię pociągów pancernych WP.
Adam Jacek Ostrówka
Prezentowana monografia obejmuje historię pociągów pancernych Wojska Polskiego lat 1918-1939. Stanowiące trzon broni pancernej WP, maszyny pancerno-kolejowe w wojnach o granice II Rzeczpospolitej 1918-1921, chlubnie wpisały się w karty oręża polskiego. Podczas konfliktu z Zachodnio-Ukraińską Republiką Ludową operując między Przemyślem a Lwowem, kontrolowały i utrzymywały wąski pas dokoła torów kolejowych; jedyne połączenie stolicy Galicji z Polską. Rozgrywane na ogromnych obszarach wschodniej Europy zmagania zbrojne WP z Armią Czerwoną przyniosły zastosowanie maszyn pancerno-kolejowych, obu walczących stron, w niespotykanej w dziejach skali.
Dwudziestolecie międzywojenne objęło pociągi pancerne WP szeregiem przekształceń i ulepszeń. Zmiany organizacyjne, modernizacyjne i taktyczne dały pozytywne rezultaty, co uwidocznione zostało skutecznym udziałem maszyn w kampanii polsko-niemieckiej 1939 r. Około 100 walk z Wehrmachtem, w tym spektakularnych: Mokra, Wyry, Mnichów, Bzura, Mrozy, Modlin, Lwów, budowa improwizowanych pociągów opancerzonych, to krótki bilans tragicznego września 1939 r., kończącego niezwykłą i pełną chwały historię pociągów pancernych WP.
Adam Jacek Ostrówka
Wydawnictwo | Adam Marszałek |
Autor | Adam Jacek Ostrówka |
Rok wydania | 2013 |
Oprawa | broszurowa |
Stron | 391 |
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Odbierz rabat 5% - Zapisz się do Newslettera
Po potwierdzeniu chęci otrzymywania newslettera na adres e-mail otrzymasz kod na 5%